Aktualizuji zobrazený obsah |
Reklamační formulář pro eshop.vpodlahy.cz ke stažení zde:
V-PODLAHY, s. r. o.; Na Hrázi 1603, 755 01
Vsetín
obchodní společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném
Krajským soudem v Ostravě, oddíl C, vložka
16430
Obchodní společnost V-PODLAHY, s. r. o., IČ 253 74 745,
sídlem Vsetín, Na Hrázi 1603, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským
soudem v Ostravě, oddíl C, vložka 16430 (dále jen „prodávající“) vydává
tímto
47 - Reklamační řád
a ust. § 13 a § 19
zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen
„ZoOS“),
ve kterém blíže upřesňuje rozsah, podmínky a způsoby uplatnění
práva z vadného plnění (dále jen „reklamace“), spolu s údaji o tom,
kde reklamaci uplatnit.
I. Klasifikace
typů vad
I.1 Vady
množstevní
a)
dodané
množství zboží se odlišuje od množství deklarovaného na dodacím listu, resp.
faktuře,
je dodáno
jiné zboží, než je deklarováno na dodacím listu, resp. na
faktuře.
I.2 Vady zjevné
a) viditelné mechanické poškození - dodané zboží vykazuje viditelné mechanické poškození,
b) skryté mechanické poškození - poškození je zakryto obalem a je viditelné až po rozbalení zboží,
c)
zjevná výrobní vada – vada
výrobku se projeví po rozbalení výrobku (vady laku, poškrábání povrchu,
přítomnost nesourodých látek v povrchové vrstvě, nesourodý / chybějící
dekor atd.).
Za zjevné vady podlahovin se též považuji odlišné rozměry, záměny druhů,
vady povrchů, barva povrchu vybočující z tolerancí stanovených příslušnými
normami. Reklamaci tak nelze uplatnit na odchylky, které jsou povoleny obecně
platnými předpisy, například:
·
ČSN 804401
– podlahové textilie připouští odchylky rozměru od jmenovitých hodnot
konstrukčně technologických ukazatelů od 0,5 do
2,5%.
· ČSN 492120 – dřevěné podlahoviny,
přípustný počet vadných výrobků je 3,1 – 4,8%
· ČSN 13329 – laminátové podlahy, norma
připouští výškové rozdíly do 0,15 mm, prohnutí lamel od 0,15 do 0,20%, vydutí od
0,20 do 1,00%, spáry mezi dílci jsou v toleranci, pokud jsou menší než 0,2
mm.,
I.3 Vady
skryté
a) vada materiálu,
která se projeví po pokládce materiálu a kupující ji přes vynaložení obvyklé
pozornosti nebyl s to zjistit již při uzavření
smlouvy.
Reklamaci
skryté vady nelze uplatnit, pokud nebyly při pokládce dodrženy technologické
postupy nebo byly použity nevhodné průvodní materiály nutné pro pokládku (jako
např. lepidla, tmely, podklady apod.). Za skrytou vadu nelze považovat vady
materiálu vzniklé použitím nevhodných čistících nebo konzervačních materiálů ani
běžné opotřebení materiálu provozem.
Kupující nemá práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel kupující s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy.
Kupující je povinen oznámit prodávajícímu vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit. Jedná-li se o skrytou vadu, je kupující povinen ji oznámit prodávajícímu bez zbytečného odkladu poté, co ji kupující mohl při dodatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání věci.
Je-li vadné plnění
podstatným porušením smlouvy, tedy takovým porušením, o němž prodávající
již při uzavření smlouvy věděl nebo musel vědět, že by kupující smlouvu
neuzavřel, pokud by toto porušení předvídal, má kupující právo
a)
na
odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící
věci,
b)
na
odstranění vady opravou věci,
c)
na
přiměřenou slevu z ceny,
d)
odstoupit
od smlouvy.
· Volba práva z vadného plnění je na kupujícím, přičemž kupující je povinen prodávajícímu sdělit, jaké právo zvolil, již při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího. Pokud si kupující nezvolí své právo včas, má práva jako při nepodstatném porušení.
Pokud prodávající v přiměřené lhůtě vady neodstraní, může kupující požadovat namísto odstranění vady přiměřenou slevu či může od smlouvy odstoupit.
Je-li
vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující
právo
a)
na
odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící
věci,
b)
na
odstranění vady opravou věci,
c)
na
přiměřenou slevu z ceny.
·
Pokud
prodávající vadu včas neodstraní a kupující nevyužije práva na slevu, může
kupující od smlouvy odstoupit.
·
Kupující
nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li věc
vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel (to neplatí pro výjimky dle
ust. § 2110 OZ). Kupující dále pozbývá právo odstoupit od smlouvy, jestliže
prodávajícímu neoznámí vadu věci včas.
·
Místem
uplatnění reklamace je kterákoliv
provozovna prodávajícího či sídlo prodávajícího.
·
Sjednají-li
si však prodávající a kupující písemně odlišný postup při uplatnění práv
z vadného plnění, použije se tento Reklamační řád pouze
subsidiárně.
·
Prodávající
odpovídá kupujícímu, kterýžto uzavřel s prodávajícím smlouvu mimo rámec své
podnikatelské činnosti či rámec samostatného výkonu povolání, že věc nemá při
převzetí vady, odpovídá zejména za to, že v době, kdy kupující věc
převzal,
a)
má věc
vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti,
které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekávalo
s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b)
se věc
hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se
věc tohoto druhu obvykle používá,
c)
věc
odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzoru nebo předloze, byla-li jakost
nebo provedení určeno podle smluveného vzoru nebo předlohy,
d)
je věc
v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti
a
e)
věc
vyhovuje požadavkům právních předpisů.
·
Kupující
je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží
v době 24 měsíců od převzetí. Projeví-li se však vady v průběhu šesti
měsíců ode dne převzetí věci, považuje se věc za vadnou již při jejím převzatí,
jestliže se neprokáže opak.
·
Nemá-li
věc vlastnosti uvedené v prvém bodu tohoto článku a nejedná-li se o případy
dle ust. § 2167 a § 2170 OZ, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad,
pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká
pouze součásti věci, mže kupující požadovat jen výměnu součásti. Není-li toto možné, může kupující
od smlouvy odstoupit. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné,
zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na
bezplatné odstranění vady.
·
Právo na
dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě
odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vad (3x a
více) nebo pro větší počet vad (3x a více). V takovém případě má kupující i
právo od smlouvy odstoupit.
·
Neodstoupí-li
kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na
výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu.
Kupující má právo na přiměřenou slevu i
v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době
nebo by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
·
Má-li však
vadu věc prodávaná za nižší cenu nebo věc použitá, má kupující místo práva na
výměnu věci právo na přiměřenou slevu.
·
Prodávající
nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech
do tří pracovních dnů. Do této lhůty se započítává doba přiměřená podle druhu
výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně
odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů
ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na
delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení
smlouvy. Právo odstoupit od smlouvy však zaniká vyřízením reklamace
prodávajícím.
·
Prodávající
kupujícímu vydá potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení
o provedení opravy a době trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí
reklamace.
·
Místem
uplatnění reklamace je kterákoliv
provozovna prodávajícího či sídlo prodávajícího. Jestliže prodávající
v potvrzení vyhotoveném dle ust. § 2166 OZ uvede jinou osobu určenou
k opravě, která je v místě prodávajícího nebo v místě kupujícího
bližším, uplatní kupující právo na opravu u toho, kdo je určen k provedení
opravy.
K reklamaci je nutné předložit doklad o koupi, tj. fakturu nebo prodej za hotové, ze kterého je zřejmé, že kupující tento materiál zakoupil od prodávajícího, či jiným důvěryhodným způsobem prokázat, že reklamované zboží bylo dodáno prodávajícím.
K reklamaci je nutné předložit vadný výrobek, příp. umožnit zástupci prodávajícího či jiné prodávajícím pověřené osobě posouzení vady v prostorách zákazníka.
Při reklamaci musí
kupující jasně a zřetelně uvést následující
informace:
a)
identifikace
kupujícího
b)
označení
reklamovaného zboží či služby
c) číslo dokladu, kterým bylo zboží či služba vyúčtováno
popis vady, která je důvodem
reklamace, a to včetně její dokumentace (např.
fotografie)
e)
další
skutečnosti, jež mohou mít vliv na posouzení
reklamace
f)
právo
z vadného plnění uplatňované kupujícím.
·
Prodávající kupujícímu vydá písemné
potvrzení o tom, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký
způsob vyřízení reklamace kupující požaduje.
·
V případě
dodání nově věci je kupující povinen prodávajícímu vrátit věc původně
dodanou.
·
Kupující
si musí počínat tak, aby předešel možným škodám spočívajících v nemožnosti
dalšího prodeje již položeného zboží či uplatnění reklamace prodávajícím u
distributora. Z tohoto důvodu je povinen před pokládkou materiálu (dodaného
zboží) tento důkladně prohlédnout, zda zboží neobsahuje vady, a to ať zjevné či
skryté. To neplatí u reklamací vad, které v okamžiku pokládky materiálu
nebyly průměrným spotřebitele seznatelné.
·
Poskytuje-li
prodávající kupujícímu záruku na jakost, počíná záruční doba běžet dnem převzetí
zboží nebo služby kupujícím. Kupující je pak oprávněn uplatnit reklamaci výlučně
v poskytnuté záruční době, přičemž po jejím uplynutí uvedené oprávnění
kupujícího zaniká, byť by vada vznikla během záruční doby.
·
Záruka se
nevztahuje na škody způsobené přepravou a manipulací, neodbornou instalací,
nevhodnou manipulací či nesprávným skladováním ani na škody způsobené živly.
Reklamaci lze uplatnit při škodách na zboží způsobenou dopravou organizovanou
prodávajícím ke kupujícímu, ať už z vlastního skladu nebo přímo ze skladu
výrobce/distributora.
·
Záruka se
nevztahuje na zboží mechanicky poškozené, poškozené nesprávným použitím a
opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. U věcí prodávaných za nižší
cenu se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena
sjednána.
·
Materiál
musí být použit pouze pro účely stanovené technickými parametry pro daný
materiál a musí být vhodný pro dané použití ve shodě s doporučeným použitím
specifikovaným výrobcem.
·
V případě,
že pokládku či zpracování materiálu si zajišťuje kupující sám případně
prostřednictvím třetí osoby, pak musí být dodržen technologický postup a
podmínky použití stanovené výrobcem, v opačném případě nárok na reklamaci
nevzniká.
·
Materiál
po pokládce musí být udržován a ošetřován doporučenými čisticími prostředky.
Nelze reklamovat materiál z důvodu změn barevnosti a vlastností materiálu
způsobených použitím nevhodných čistících prostředků.
Vyřízení
reklamace
O vyřízení reklamace informuje prodávající kupujícího na jeho adresu určenou v písemné reklamaci nebo jiným způsobem sjednaným s klientem při převzetí reklamace.
Pokud byla reklamace zjevně neoprávněná, prodávající naúčtuje kupujícímu veškeré náklady vzniklé na vyřízení reklamace, tj. náklady na dohledání potřebných údajů, testování, odborné posouzení, náklady na cestovné apod.
Pokud je reklamace
kupujícího vyřízena výměnou vadného zboží za nové, neběží u nového zboží nová
záruční doba.
Tento reklamační řád platí od 15. 4. 2019 a nahrazuje všechny dřívější reklamační řády.
Tento reklamační řád je k dispozici v sídle a provozovnách firmy V-PODLAHY, s.r.o. nebo jako dokument na www.vpodlahy.cz